מסורת כפ"שניקית עולים למוחרקה עם העולים לכיתה א 2017

| עדכון אחרון: 09/09/2017 22:25

עליה למוחרקה יום לפני תחילת כתה א׳, נהפכה למסורת של מספר שנים בכפר יהושע.

הילדים כבר מפסח מתחילים לדבר על המסע, אך ההתרגשות בשיאה כאשר מעירים אותם ב-05:00 בבוקר כדי להספיק לתפוס את הזריחה.

לאחר תלישת הילדים (כבר לא זאטוטים) מהמיטות, הכנת צידה לדרך, מבוצע מפגש קצר של כל המשפחות במרכז הכפר. וידוא שאין נפקדים ויציאה לדרך ברכבים למרגלות הכרמל ליד צומת התשבי.

כל הרכבים בשיירה פורקים את הילד בליווי הורה מלווה אחד בלבד, פרידה קצרה משאר המשפחה אשר עושה דרכה לנקודת הסיום בשיירה.

כבר רואים זריחה מרהיבה אשר נמצאית בדיוק מאחורי כפר יהושע, כבר היה שווה לקום.

הילדים לא מחכים הרבה וכבר רצים קדימה, למרות דרדרת האבנים בתחילת המסלול.

קצת עזרה ועידוד למתקשים מאחור (הכוונה כמובן להורים המתקשים, הילדים הרבה לפנינו מקדימה).

עצירה למנוחה רגעית, שולפים קצת סנדביצ׳ים ומשווים מה ארזו לכל אחד...

ממשיכים קדימה במסלול מתון יותר ומקבלים דיווח מהמשפחות שעלו ברכבים ששער הכניסה למוחרקה נפתח רק ב-08:00, אז עלינו להאט קצת.

המשפחות מארגנות ארוחת בוקר מפוארת פרי מעשי ידיהן ומתוכננות לקבלתינו עם שער גדול עשוי פרחים.

לאחר שביצענו הפסקה נוספת, בעיקר לתמונות אחרונות, ניתן האות ואפשר להגיע לנקודת הסיום.

מחכים שאחרוני ההורים יגיעו, תמונה משותפת ליד הבדואית עם הפיתות ושלט המוחרקה.

פחות משעה וחצי לאחר תחילת המסע, משחררים את הילדים שרצים כאילו רק עכשיו התחלנו. הם עוברים אחד אחד מתחת שער הפרחים ומקבלים מדליית כבוד.

צילום קבוצתי שיהיה הוכחה שכולנו קמנו בבוקר וצלחנו את המסע (וגם להוכיח להם בערבות השנים שפעם היינו הורים משקיעים..).

ארוחת בוקר מול נוף מרהיב, משחק חפש את המטמון בסופו כל ילד זוכה בחולצת ״סוף מסע״.

אז זהו, עוד חופש מאחורינו, עוד ילד או ילדה עולים לכתה א׳ וכמעט חוזרים לשגרה.

הילדים הוכיחו לעצמם שאין דבר כזה קשה או מוקדם מדי לקום בבוקר. גם ההורים הוכיחו לעצמם שהם עדיין מסוגלים...

מקווים שהמסורת היפה תמשך ועוד ילדים רבות מכפר יהושע יכבשו את הכרמל בסערה.

בשם ההורים, כתב רז יריב

****************************************************************

בשבת, יום לפני תחילת שנת הלימודים בבית הספר, נפגשו בוגרי גן חצב ומשפחותיהם עם זריחת השמש לטיפוס למוחרקה. הילדים בליווי ההורים ואבישג הגננת, הגיעו נרגשים לפסגה, חצו את שער הפרחים וזכו במדליית ״הגעתי לפסגה אני מוכן לכיתה א׳״. אחרי ארוחת בוקר טעימה (וקפה מצוין להורים), הם פגשו את אליהו הנביא! בירכו את חבריהם לשכבה בברכות וציורים ולבסוף מצאו את המטמון. חוויה קסומה ומרגשת לילדים הבוגרים ולהורים.

כתבה נטע שמרת

תמונות מצורפות להודעה זו:

א למוחרקה 2017א למוחרקה 2017 (1)